Gå til hovedinnhold

Næringskø

Bedriftene våre har overskudd nok til å løse rushtrafikken. Forskjøvet oppstart og forskjøvet arbeidstid slutt, samt henting og bringing av anatte med buss/taxi.
Kostnaden ved å hente og bringe ansatte er en investering før utbytte. Rushtrafikken er et av de store miljøproblemene. Løsningen kan finansieres bedriftsinternt via lønnsforhandlinger. Løsningen kan også komme på LO/NHO nivå. Spør bilbransjen og Høyre og du vil få et skrik. Arbeiderpartiet har en historisk sak å kjempe for!
Vi er konservative, men er vi også voksne nok til å gjøre forandringer til det bedre?
Husholdninger sparer tid og penger. Hvem henter i barnehagen? Det overordnede målet er å få bort bilkøene inn til sentrum. Hvilke bedrifter kan, ikke bare bidra, men effektivisere driften sin og lage løsningen på køene?

Noen tjener svære penger på køene. Andre lider. Det er politikk, det, men for hvilke parti?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Borgermester bak søyler og gardiner

Sammenslåing av kommuner krever nytt rådhus. Et spennende amfi nær T-forbindelsen der alle er velkomne og alle politiske møter er nettkringkastet av kommunen selv.Haugesunds eksisterende rådhus kan rives slik dets inspirasjonsbygg, Festiviteten, ble tatt ut av tiden. Rådhuset kan også bli et billedgalleri for modernismen, husets egen epoke. Som formspråk for moderne demokrati fungerer det ikke.

Tomatfjes

Hvorfor dra ut på landet for å ilegge bøndene avgift når det er Oslo som er miljøproblemet?
Hvordan gikk det med denne miljøbobla?
Miljøkrisen vår er global. Tomatdyrking har sitt kraftbehov om tomatene produseres i Norge eller i Nederland eller Spania. Miljøpartiene Frp, Høyre og Venstre ser det ikke slik. De lar import av tomater foregå uten miljøavgift. De har ikke mandat innen EU slik at de kan øke avgiftene i Nederland og Spania. Det de kan gjøre er å kompensere norsk toamtproduksjon for å gi like vilkår som EU, eller legge på importørene en miljøavgift da produksjon og miljøforurensing er global. Import er global forurensing og må miljøbeskattes for sin produksjons og transportforurensing.
Importørene slipper unna med forurensingen sin fordi de er nær politikerne, også kallt korridorpolitikk. Minkfarmene på heia ble skviset fra miljøkvisene i Oslo.
Tomatdyrkerne på naturgass må betale CO2-avgift mens tomatimportørene på dieselavgass slipper å betale for Tomatimporten som foregår…