Gå til hovedinnhold

This is London

Fra BBC får vi vite at russiske bombefly ble møtt av britiske jagerfly. Det ble aldri nevnt at norske jagerfly skygget de russiske bombeflyene langs vår lange kyst. Da må en bare tro at de stod flatt på bakken, F35 sammen med F16. Hvilke forpliktende handelsavtaler har Norge med USA? Omfatter de også en bestemt mengde Tesla automobiler og nedlegging av hele pelsdyreksporten? Disse svarene finnes ikke i norske media. Viktig melding. Lytt på radio. DAB-radio.
I NATO modellen ligger det at Oslo er strategisk uinteressant. Ett rakettreff holder og byen og funksjonen er satt ut. Amerikansk interesse ligger i nord der de ser for seg å møte russerne, evt. invadere Russland. Amerikanske styrker etablerer seg ikke i Finmark men fra Trøndelag og nordover. Det betyr at de har tenkt seg gjennom Sverige og Finland i en krig, ikke gå veien om Grense Jakobs elv. Denne grenseposten er fristende for russerne da det er mulig å sykle over grensen uten å gjøre noe ulovlig. Norge kan ikke stoppe en slik russisk sykkelinvasjon slik vi ikke kan stanse eller overvåke russiske bombefly. Krigen kommer til å foregå vestlig-østlig sør for Polarsirkelen denne gangen. Derfor er det uforståelig at ikke Norge og Sverige har et ferdig inntrent forsvarssamarbeid. Det skulle vært på plass fra 1905 av, men embedsinteresser i Oslo avgjorde separasjonen. Den Skandinaviske halvøyen er splittet og utsatt fra begge sider. Det er en annen situasjon enn den gang tyskerne invaderte fra sør.
Aldri Mer, nei.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.