Gå til hovedinnhold

Syklisme

Ironman trenger Haugesund. Haugesund trenger ikke Ironman.
Ironman™ (World Triathlon Corporation, WTC) har en økonomi som er basert på kontinuerlig økonomisk vekst. Derfor har Ironman's mann i Haugesund bedt om 2 000 000, to millioner kroner av pasientkommunen for å arrangere et løp som ikke bringer overskudd til Haugesund. Reklameeffekten av sport og idrett er som kjent bare til internt bruk. Den dreier seg om selvdiagnosen om at "vi er alle jernmenn". Det er stakkarslig å kalle seg jernmann og så be en syk kommunekasse om bidrag i størrelsesorden 2 sykkel-koordinatorstillinger.

Pengene må brukes til "Sykkelbyen Haugesund - Karmøy" siden der ikke er plass i et hjerte av jern til omsorgspenger. Ifølge Haugesunds Avis er frikjøpssummen to millioner kroner, for at Ironman skal drive sin egen lek neste år. Det er fire ganger mer enn hva Ironman forlangte av Haugesund første gang de arrangerte løpet sitt. Den gang var det et ultimatum, Ironman ville flytte arrangementet til en annen by om de ikke fikk pengene. Fire cykluser etter er de fremdeles her for de ser at Terraperioden i Haugesunds tidsregning går mot slutten og pengene kan løsne. Ironman må ha sett de ustabile regnearkene til rådmannen!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Intelligent Opprør

Politiske opprør kommer av intelligensen, informasjonen vår, om at mange har det dårlig. Uintelligent styring av bedrift og nasjon gir intelligent opprør.
Kirken er utvalgt, ikke av Gud men av keiser Konstantin for 1700 år siden. Kirken er nå valgt bort og må gjøre de gode gjerningene. Det er politikk. Kirken må ikke skremmes til taushet av de samme politikerne som skremte Arbeiderpartiet til taushet.

Augvalds hellige ku

Det grunnleggende gode med Haugalandet er landskapet. Resten må vi arbeide for. Hogaland er urnavnet vårt. Fruktbart landskap som gir beite for dyrebare kyr. Kanskje det var innvandrende germanske stammer som gav landskapet navn. For å holde kyr, leve og la leve. En livsform som ble samlet til ett rike. Norgesveldet Håkonar Håkonsons.

I Rosa Blomster

Sylvi Listhaugs promobilder viser henne i blomsterseng og med rosa leppestift mot rosa bakgrunn. Dersom hun søker politisk selvmord finnes der presedens. Shakespeares Ophelia i Hamlet henger i Tate Britain og bildet er på Wikipediasiden om Ophelia (painting).

Billedspråket inneholder Listhaugs kristne kors, et lite arvet symbolsmykke for å overbevise de ultra-kristne Krf’erne om at hun er den hjemvendte lederen deres. Man kan spørre seg hvorfor der er så mye hat på facebook og andre steder. Det arketypiske hatet i moderne Norge er Herrefolket mot Slavene, Rikfolk mot fattige, Borgere i Allianse med Bønder mot Arbeiderne i industri, og landbruk mm. Ingen liker en slave som gjør seg fri av seg selv, en opprører, en frihetskjemper. Drapene 22. Juli 2011 var politiske handlinger. Ap blir nektet å kjempe for livet, for noen øyner enda en utryddelse, den fulle utradering av Ap fra makten. Krf er i ferd med sin største Judashandling ved å støtte Høyre, Krf og Venstre i forsvaret av Listhaug…