Gå til hovedinnhold

Vi suser i 160 til jobb

I 160 hvorhen? Til arbeidsplassen? Når stopper disse bilene? Hvorfor stopper de når 160 er løsningen på problemene?
Løsningen er ikke teknologisk. Menneskene er selv løsningen. Hvor vi blir tvunget til å dra av omstendighetene. På jobb, fritidshobby som leder til verdiskapning og ren rekreasjon. Det heter politikk. Dagens situasjon er villet av noen. Analysér situasjonen ærlig og apolitisk så synes de nødvendige tiltakene bedre.
Som vi styrer nå blir det en tilpasning til problemet, ikke en oppløsning av problemet, det blir gutteintelligens som kommer av for mye belønning i barnehagen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Borgermester bak søyler og gardiner

Sammenslåing av kommuner krever nytt rådhus. Et spennende amfi nær T-forbindelsen der alle er velkomne og alle politiske møter er nettkringkastet av kommunen selv.Haugesunds eksisterende rådhus kan rives slik dets inspirasjonsbygg, Festiviteten, ble tatt ut av tiden. Rådhuset kan også bli et billedgalleri for modernismen, husets egen epoke. Som formspråk for moderne demokrati fungerer det ikke.

Tomatfjes

Hvorfor dra ut på landet for å ilegge bøndene avgift når det er Oslo som er miljøproblemet?
Hvordan gikk det med denne miljøbobla?
Miljøkrisen vår er global. Tomatdyrking har sitt kraftbehov om tomatene produseres i Norge eller i Nederland eller Spania. Miljøpartiene Frp, Høyre og Venstre ser det ikke slik. De lar import av tomater foregå uten miljøavgift. De har ikke mandat innen EU slik at de kan øke avgiftene i Nederland og Spania. Det de kan gjøre er å kompensere norsk toamtproduksjon for å gi like vilkår som EU, eller legge på importørene en miljøavgift da produksjon og miljøforurensing er global. Import er global forurensing og må miljøbeskattes for sin produksjons og transportforurensing.
Importørene slipper unna med forurensingen sin fordi de er nær politikerne, også kallt korridorpolitikk. Minkfarmene på heia ble skviset fra miljøkvisene i Oslo.
Tomatdyrkerne på naturgass må betale CO2-avgift mens tomatimportørene på dieselavgass slipper å betale for Tomatimporten som foregår…