Gå til hovedinnhold

Fotballkartet

VM i fotball utvides til 48 lag. Det gir 2 muligheter.
Flere nye lag, eller vi følger UK modellen med regionale lag. Nord-Irland, Skottland og Wales er deler av "nasjonen" The United Kingdom. Dette åpner for at Frankrike, Tyskland og Italia, som europeiske eksempler, stiller med flere lag. Vi får Bayern og Baden-Würtenberg under navnet  Baden-Bayern. Nord-Tyskland stiller som Berlingo.
Frankrike stiller med Frankia fra nord og Cannes-Cannes fra sør. 
Italia deles i Dinamo Norte og Campagna i sør.
Den andre muligheten er å sende regionene Nord-Irland, Skottland, Wales og England til det regionale fotballmesterskapet.

Jeg tror ikke det blir noe av å utvide VM til 48 lag. Man kan samle UK under sitt eget flagg, the Union Jack. Det gir rom for tre nye lag i stedet for NI, Skottland og Wales kvalifiseringen. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Borgermester bak søyler og gardiner

Sammenslåing av kommuner krever nytt rådhus. Et spennende amfi nær T-forbindelsen der alle er velkomne og alle politiske møter er nettkringkastet av kommunen selv.Haugesunds eksisterende rådhus kan rives slik dets inspirasjonsbygg, Festiviteten, ble tatt ut av tiden. Rådhuset kan også bli et billedgalleri for modernismen, husets egen epoke. Som formspråk for moderne demokrati fungerer det ikke.

Tomatfjes

Hvorfor dra ut på landet for å ilegge bøndene avgift når det er Oslo som er miljøproblemet?
Hvordan gikk det med denne miljøbobla?
Miljøkrisen vår er global. Tomatdyrking har sitt kraftbehov om tomatene produseres i Norge eller i Nederland eller Spania. Miljøpartiene Frp, Høyre og Venstre ser det ikke slik. De lar import av tomater foregå uten miljøavgift. De har ikke mandat innen EU slik at de kan øke avgiftene i Nederland og Spania. Det de kan gjøre er å kompensere norsk toamtproduksjon for å gi like vilkår som EU, eller legge på importørene en miljøavgift da produksjon og miljøforurensing er global. Import er global forurensing og må miljøbeskattes for sin produksjons og transportforurensing.
Importørene slipper unna med forurensingen sin fordi de er nær politikerne, også kallt korridorpolitikk. Minkfarmene på heia ble skviset fra miljøkvisene i Oslo.
Tomatdyrkerne på naturgass må betale CO2-avgift mens tomatimportørene på dieselavgass slipper å betale for Tomatimporten som foregår…