Gå til hovedinnhold

På trygg grunn

Å være radikal er å stå trygt for å påvirke. 
Vi har alle denne konservatismen i bunn når vi skaper nytt.
Hvorfor betyr Høyres konservatisme "mer eiendom til de samme folkene"?
Høyre-venstre inndelingen av politiske idéer er avlegs. Høyre bruker tomt skremselspråk mot venstresiden fordi de ikke har argumenter. "Kan ikke stole på Ap". Hva skal statsminister Solberg beskytte og hva er hun redd for? Hvorfor er hun redd? Hun er lederen og skal vise hva som går an å få til, eventuelt lede oss til nye marker. Vi må bygge landet, ikke særinteressene.
Vi står på samme bakken. Den heter Norge. Den politiske virkeligheten er overalt og ikke på en skala fra venstre til høyre. Det var i 1814, over 200 år siden. Politikerne tok noen skåler for Norge under jubiléet, men visste de hvor lang tid det er gått?

Politiske saker som burde vært løst på 1970-tallet henger med og blør. Trafikk, forsvar, forbruk, utenriks og alt det vi vet om.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.