Aksjenor Samler Penger


Typisk å selge seg ut av eierskap for så å kjøpe seg inn i såkalte bærekraftige selskap. Det nye navnet skal kunne bære oppe ikke bare aksjeverdien i Equinor, men den samlede verdien fra oljeindustrien skapt i norsk historie. Statoils ledelse så på med gru at olje ble blinket ut som syndebukk for livets tilstand. Derfor ville de gjøre som Oljefondet. Opptre anonymt og lettselgelig.

Kommentarer