Nyfylking

Når kommunesammenslåingene på Haugalandet er fullførte står bare ett spørsmål igjen: Skal vi tilhøre Rogaland eller Hordaland? Hordaland gir Hardanger og Rogaland gir Ryfylke. Hva vil Hardanger og hva vil Ryfylke? Haugalandet er del av begge. Skal vi ikke lage ett fylke av Hardanger, Haugalandet og Ryfylke? Jo! Så kan Bergen få bli den bystaten de ønsker å være. Jeg er sikker på at Stavanger har lignende planer i magen og ryggmargen.

Kommentarer