Oslotrafikken kraftig redusert

Miljømålene for Norge er nådd
Oslo trenger ikke mere og bedre veier, men dårligere. El-bilene er bare en sosial Concours d'Elegance og ikke en trafikk og miljøløsning.
Osloborgerne er som Brannspillerne, de kan forhandles med og oppfordres til kloke valg. Men de må styres. Oslotrafikantene måtte stå overfor kaos og uframkommelighet før de forbedret innsatsen.

http://www.nrk.no/norge/vegvesenet_-_-retter-en-dyptfolt-takk-til-alle-som-har-gjort-andre-valg-1.12388874

El-bil er en mindre viktig del av løsningen. Redusert antall biler er hovedløsning. Var der noen som tok seg bryet med å telle opp hvor mange el-biler som kjørte før og etter tunellarbeidet?

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/haper-folk-setter-igjen-bilen-ogsa-i-morgen-1.12389468

Dersom el-bil bruken ble spredd utover morgentrafikken følger eierne normal tankegang. Dersom el-bilbruken var den samme regner ikke el-bileiere seg som en del av trafikkproblematikken i Oslo. De er da en privat løsning for reduserte avgifter og bussfiladgang. Var der ingen som hadde tenkt å registrere denne delen av trafikken? TØI?
Resten av landet må nå få sikre Europaveier før Oslo får mer av det de tydeligvis ikke trenger.
Oslo har bar én time med rushtrafikk til vanlig. Det er det samme som andre byer, også mindre byer som Haugesund. Som fruen alltid har sagt kan man nå alle miljømål ved å spre og koordinere arbeidsstart på alle arbeidsplasser og slippe milliardutgifter til husriving og veibygging. Oslo vil få samme trafikkproblematikk fra brukers side som Haugesund som lokker folk med en 25. time i døgnet om en flytter fra større byer til Haugesund. 

På tampen av dagen tar Miljøpartiet De Grønne og Per Hansson æren for å ha visst det hele tiden at det ville bli mindre trafikk. Per Hanson har hatt to år til å lansere lovforslag om trafikkstyring av Oslo. Han har ikke gjort noe annet enn å paradere med hjelm og sykkel; En Concours d'Elegance.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Visit Bergen after Zelensky’s speech to the Norwegian Parliament 30th March 2022.

De Rikes Miljøkrav

Slik går det mot Korrupsjon