København er blitt til Søbenhavn og flyttet fra K til S i alfabetet. Gjenpart til danske dronningen med oppmodning om å gjøre det samme for full union Ω
Open Airspace The Ukrainian flag and Nykirken tower (The New Church). From http://www.ukraine.com : While Nykirken was built and rebuilt from ca 1621- 1763, Cossacks were fighting for independence from Polish-Lithuanian rule. The Ukrainian church distanced itself from Polish Roman-Catholic influence adapting a Greek-Orthodox liturgy. Nykirken was severely damaged in a harbour explosion during World War 2 in 1944. 160 killed, 5000 wounded, 5000 homeless. https://en.wikipedia.org/wiki/Nykirken The reason for the harbour explosion at https://en.wikipedia.org/wiki/ST_Voorbode WW1 Sea-mine memorial with a coin slot for charity. Bergen, Vågen, Fløien Northstar WW2 seamen’s memorial Krigsmoderen, War Mother. https://nordnesrepublikken.no/2018/04/09/hedrer-alle-modrene/ 4. oktober 1944 152 English planes 193 civilians (61 schoolchildren), plus German soldiers and «Russian» slave workers unnumbered. 152 English planes, U-boat bunker largely intact. Carpet bombing of Lakse...
Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav! De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.
Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA. Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil. Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.
Kommentarer
Legg inn en kommentar