Oslo Byråds Vårslepp

Oslo er en by for befolkningen, en by for nærområdet, en by og et styrerom for nabofylket Viken, en hovedstad for Norge. Da er det klart at Oslos lokalbefolkning, innbyggerne, er i mindretall. Oslo har og har hatt siden bilsalget ble frigitt, et trafikkproblem de ikke har hatt noen politikk på. Nye veier  har blitt bygd for å ta imot økningen, nye parkeringsplasser har blitt bygd. Oslo har vedtatt å bli millionby. Asker og Bærum vil ikke bli del av dette synet, dette selvbildet som Oslo har fått fra oven. Derfor har Oslo Byråd vedtatt sin Ikarusvisjon om å bygge høyhusboliger, ikke bare i sentrum for statusens del, men i flere trafikknutepunkt. Dette for å bli anerkjent som millionby ute i verden. Byrådet ønsker dette. Innbyggerne kveles i skygge og ghettoer.

Eneste løsning for en by som ekspanderer er å akseptere nabokommuner som likeverdige og gi ut til dem de arbeidsplassene som alltid har bidratt til kø og unødig forbrenning, fra bil og bygg. La Viken ha sin egen hovedstad, si Drammen, den intelligente løsningen.

Oslo Byråd har vedtatt å bli lik verdensbyer med høyhus i sentrum. De trenger investorene, f.eks. Møller Group, Bertel og Steen, og andre, de gamle bilimportørene til å investere. Bilsalget vil minke og re-investeringene deres tørke ut. Oslo har for lite grunnlag til vekst, og vekstkapitalen er akkurat årsaken til Oslos problemer. Dette er årsaken til at hovedstaden er ustabil. Å tvinge og true befolkningen i Oslo og i nabokommunene Asker og Bærum til å kjøpe batteribil vil bare gjøre Oslo til den største batterikonsentrasjonen kloden kjenner til.

Problemet til Oslo Byråd er at de bygger sitt fremtidsbilde på gamle konfigurasjoner, gammel arkitektur.

En forbilledlig miljøhovedstad ville hatt synlige strømprodusenter, funklende vindmøller rundt alle åskammene, så verden kunne undres og si: “Look to Oslo!”

Som situasjonen er nå så trenger Oslo Byråd fylkestilsyn Ω

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Slik går det mot Korrupsjon

Cold Fusion