Gå til hovedinnhold

Nyvurdering

For HA er godt nok ikke nok. Målet er satt så lavt at harpunen går under med hele skipet på slep. Nytt mannskap er eneste måte å tjene penger på i journalistikk.
Jeg betaler for webnyheter hos nrk.no i og med NRK lisensen. Schibstedgruppen tilbyr aftenposten.no, bt.no og aftenbladet.no. Av disse tre er aftenposten.no dyktigst, innhold som layout og brukervennlighet. Samarbeidet dem imellom og fellesstoffet er for tydelig. Bergen sørger for underholdningen og kontakten med historien. Stavanger må alltid holdes et øye med.
Hva med lokalavisene på Haugalandet? Journalistisk er de alle et godt stykke unna Schibsteds velsmurte. Der er ikke mye som skiller h-avis.no, karmsund.no og haugesundsnytt.no. Haugesunds Avis har en mengdefordel med sine flere ansatte. Problemet deres er kvaliteten på de ansatte. Den er lett å matche for de to gratisavisene Karmsund og Haugesundsnytt.
Er det tid for å abonnere på en nettavis? Hvor mange ganger klikket jeg på en artikkel under abonnement? Kanskje noen ganger  hos bt.no, men sjelden andre steder. Klikk-lokking gjør bare at jeg går forbi, der kan ikke være store verdier bak et slikt trick.
Karmsunds Avis er til opphør. Noe er i ferd med å justere seg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.