Oslo Mølle

Okka Oslo har vedtatt at bare batteribiler får komme inn i byen. Samtidig planlegger de å utvide grensene slik at hovedstaden blir millionby raskest mulig. Målet er å bli verdens første millionby uten utslipp. Det er ingenting annet enn markedsføring. Hvorfor markedsføre Oslo? For å få inn flere turister og for at politikerne lettere skal få jobber innen verdens organisasjoner som EU, NATO og FN mm. Skillet mellom Oslos lokalpolitikk og Norges nasjonale og vår utenrikspolitikk er borte i tåketiden.

Målet er å ha bare batteribiler, men ingen vindturbiner innen Oslo. I alle fall ikke synlige fra sentrale Oslo. Hovedstaden har dermed, gjennom vedtak, sagt at de ikke vil ha kortreist strøm. Det tar seg ikke ut om Holmenkollens hopprenn kringkastes til verden uten en eneste vindturbin i sikte. Det viser negativ holdning til miljøproblemet. En meteoroligisk-vitenskapelig plassering av en viss mengde propeller vil kunne sende tåka bort fra hopprennet i Møllebakken.

En royal krans av vindturbiner rundt på Oslos høydedrag ville ha vært positiv markedsføring av en by som tar på seg ansvaret for én til to femtedeler, av norsk forbruk. 

Møllebyen må markedsføres Ω

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Slik går det mot Korrupsjon

Cold Fusion