El-Moped


El-sykler har samme egenskaper som mopeder og hører derfor hjemme i veibanen. Tragiske mopedulykker viser at mopeder ikke hører hjemme på bilveier. Hastighet og beskyttelsesskallene er forskjellige. Biler må få egne veier, motoriserte sykler må få egne veier og fotgjengere må få egne veier de deler med syklister under 20 km/t. Sortert etter beskyttelsesgrad og hastighet.
Det skal ikke være forbudt å være på en vei med høyere beskyttelsesgrad, men forbudt å være på en vei med lavere beskyttelsesgrad. Når vi reduserer biltrafikken blir det plass til nye løsninger. Trafikkutgifter er løpende, men kan også bli lavere med et slikt system. Kanskje BNP kan bli lavere, sånn for sikkerhetens skyld?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Visit Bergen after Zelensky’s speech to the Norwegian Parliament 30th March 2022.

De Rikes Miljøkrav

Slik går det mot Korrupsjon