Kortdistanse

Nå er jeg god på kortdistanser igjen. Jeg leser nettoverskriftene hos Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Haugesunds Avis og Haugalandnytt.
Aprilsnarrene stod ikke på startstreken, men Bergens Tidende lurte meg med riving av Byporten for et sykkelløps skyld. Det er akkurat slike ting jeg ville ha trodd at en arrangør som Ironman i Haugesund hadde gjort uten debatt.
Min første reaksjon etter å ha lest BT’s overskrift var å hjelpe bergenserne. Nå trengte de meg. Byporten måtte reddes; av meg! Ettersom jeg ikke fant andre aprilsnarrer på siden gikk det opp for meg, som så mange andre ganger. Bergenserne har humor nok til å redde seg selv!
Stavanger Aftenblad var sitt eget humørløse selv. Korrekt i alle saker. Ekspansiv som folket selv. Der var ingen aprilsnarrer. At fotballaget deres, Viking, trengte 25 millioner for å holde seg i Eliteserien er ikke en spøk og heller ikke en nyhet.
Haugesunds Avis var sent ute, men rakk akkurat å bli nevnt her med sin oversikt over andres aprilsnarrer og nybrottet: artikler fra sitt nye DNB konsern. I går ble jeg sendt over til en to dager gammel utgave. De liker ikke at jeg leser nettoverskriftene deres. Da liker ikke jeg dem. Abonnement er uaktuelt pga kvaliteten.
Tilbake til aprilsnarrene. Haugalandnytt, eid av Fotballklubben Haugesund, hadde skrekkreportasje om rottehull, jordrotte?, på stadion. Så nærsynt går det an å bli på den internasjonale April Fool’s Day. Haugesund kommune har jo en utfordring med rotter i by’n.
Ingen oppsummering. Velg inntrykk!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Visit Bergen after Zelensky’s speech to the Norwegian Parliament 30th March 2022.

De Rikes Miljøkrav

Slik går det mot Korrupsjon