Ironman 2014 Haugesund

Arrangøren av Ironman 2014 er to personer. De stenger av hele hovedveisystemet i seks timer og får politiets og kommunens godkjenning. Innbyggere som trenger å bevege seg innen byens grenser blir bedt om å la være; om holde seg i ro slik at deltakerne ikke blir forstyrret. Det betyr for oss i år at eldre slektninger som våker over sin døende mor ikke får avveksle hverandre fordi jernmennene og jernkvinnene skal ta seg ut i moteplaggene de har på seg.
I fjor fikk jeg besøk på døren av en arrangørhjelper. Han sa at jeg fikk med politiet å gjøre dersom jeg prøvde å bruke den tomme veien. Det ble satt fram som en trussel fra en som så seg selv som lagd av jern. Maktmannen oppførte seg som barn og truet med politiet, akkurat som barn. Det var vanskelig å tro at politiet lar seg bruke slik som han sa.
Jeg var vennligheten selv og ba ham om å bli en bedre arrangør neste år. Ironman Haugesund har ikke blitt en bedre arrangør siden sist. Da er det tydelig at kapasitetsgrensen til arrangøren er nådd. Haugesund er ikke tjent med å få stengt av den vitale livsåren i seks timer. Ironman bygger på barnslige forestillinger og legger beslag på en voksen by. Ironman er en gjøkunge.

Jeg skal arrangere Berserkrmadr Haugesund 2015. Noen interesserte?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Visit Bergen after Zelensky’s speech to the Norwegian Parliament 30th March 2022.

De Rikes Miljøkrav

Slik går det mot Korrupsjon