Gå til hovedinnhold

Sluttstykke

Bare en god dose marxisme kan redde Høyre nå. Partiet har overtatt Arbeiderpartiets rolle som sosialdemokratiets administrator. Høyre favoriserer import og forbruk som fører til mer import fremfor å produsere varene selv. Sverige har alltid vært flinkere enn oss til å produsere varer for eksport og inntekt.
Skandinavia hadde lite å fare med i bronsealderen. Først i jernalderen kom vi i gang med produksjon av varer. Etter at rakettene har landet i den kommende NATO-krigen og noen stakkarer av oss har overlevd så vil det være jernalderen som blir redningen. Derfor må vi allerede sørge for at enhver bygd og bondegård har evnen til å produsere jern; nå! Stål blir for vanskelig for et skadeskutt samfunn som må bruke årer og seil til transport, kanskje ri på hest. Det vil ta litt tid for oss å rekonstruere dampmaskinen så vi kan forsterke produksjonen. Dersom kunnskapen har overlevd rakettangrepene.

Mennesket har mer enn nok å gjøre med å leve i naturen. “Alt Det Andre” trenger vi ikke. Vi trenger friheten til å leve, til å forske på om vi er i ferd med å oppdage tidligere, nå utslettede sivilisasjoner.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.