Dieselbud
Oslo sentrum skal fris fra bileksos. Det er bra.
Privateide biler skal ut av bykjernen.
Unntakene er taxi og varetransport selv om de er privateide. De passer inn i forestillingen om et levende handelssentrum. Dieseltaxiene er fine for politikerne å komme seg hjem i etter harde dager i hallene.
Smarte folk vil bruke firmabiler for å kjøre i sentrum og andre vil starte firma med formål å kjøre bil i Oslo sentrum.
Alle som kjøpte dieselbil fordi politikerne favoriserte biltypen får nå skylden for eksosluften. Bilindustrien økte dieselproduksjonen fordi politikerne regulerte prisene. Det skal bli interessant å følge 24-timersløpet for dieselbiler på Le Mans til sommeren. Et 24-timersløp for elbiler er et godt stykke inn i fremtiden. Nå kjøper folket elektrisk, inntil ulempene overstiger fordelene og elbil blir bannlyst fra tårnene.
Alt blir folkets skyld. Folket trenger å fris fra skyldfølelsen. Kirken er avsatt som syndsforlater. Hvem skal hjelpe folket?
Hvor er Human-Etisk Forbund når man trenger dem?
Privateide biler skal ut av bykjernen.
Unntakene er taxi og varetransport selv om de er privateide. De passer inn i forestillingen om et levende handelssentrum. Dieseltaxiene er fine for politikerne å komme seg hjem i etter harde dager i hallene.
Smarte folk vil bruke firmabiler for å kjøre i sentrum og andre vil starte firma med formål å kjøre bil i Oslo sentrum.
Alle som kjøpte dieselbil fordi politikerne favoriserte biltypen får nå skylden for eksosluften. Bilindustrien økte dieselproduksjonen fordi politikerne regulerte prisene. Det skal bli interessant å følge 24-timersløpet for dieselbiler på Le Mans til sommeren. Et 24-timersløp for elbiler er et godt stykke inn i fremtiden. Nå kjøper folket elektrisk, inntil ulempene overstiger fordelene og elbil blir bannlyst fra tårnene.
Alt blir folkets skyld. Folket trenger å fris fra skyldfølelsen. Kirken er avsatt som syndsforlater. Hvem skal hjelpe folket?
Hvor er Human-Etisk Forbund når man trenger dem?
Kommentarer
Legg inn en kommentar