Gå til hovedinnhold

Høyere og høyere, investor!

Så mye ledig kapital i en by uten turister! Lag et monument av en tog, buss og båt-terminal på nordsiden av Risøy eller Karmøy. En kommunikasjonsspiral som tar imot all internasjonal trafikk og finfordeler den lokalt. En terminal med hotell som samler all lokal trafikk og sender den videre innenlands og utenlands. Her finfordeles turistene fra utenlandsbåtene og flyplassen på et nett av båt og gangstier til indre kai og ut til øyene. Avaldsnes, Espevær, Bømlo, Røver og Utsira båtene er her.
Turistselskap som sender turister til Hardangerfjorden, Hardangervidda, Haukeli, Ryfylkeheiene, Prekestolen, Kjerag. Ikke noe av dette hører til Stavanger eller Bergen. Etter gammel historie er dette jaktområdene til Haugalandet. Kanskje også begynnelsen på en tur med Hurtigruten?

Kommentarer

  1. Blogs on the job: US workers waste millions of hours online
    That co-worker staring, eyes scrunched up, at his computer monitor may look like he's sweating ... The AdAge survey mirrors a poll conducted by America Online and Salary.
    Find out how to buy and sell anything, like things related to highway construction delay on interest free credit and pay back whenever you want! Exchange FREE ads on any topic, like highway construction delay!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Borgermester bak søyler og gardiner

Sammenslåing av kommuner krever nytt rådhus. Et spennende amfi nær T-forbindelsen der alle er velkomne og alle politiske møter er nettkringkastet av kommunen selv.Haugesunds eksisterende rådhus kan rives slik dets inspirasjonsbygg, Festiviteten, ble tatt ut av tiden. Rådhuset kan også bli et billedgalleri for modernismen, husets egen epoke. Som formspråk for moderne demokrati fungerer det ikke.

Tomatfjes

Hvorfor dra ut på landet for å ilegge bøndene avgift når det er Oslo som er miljøproblemet?
Hvordan gikk det med denne miljøbobla?
Miljøkrisen vår er global. Tomatdyrking har sitt kraftbehov om tomatene produseres i Norge eller i Nederland eller Spania. Miljøpartiene Frp, Høyre og Venstre ser det ikke slik. De lar import av tomater foregå uten miljøavgift. De har ikke mandat innen EU slik at de kan øke avgiftene i Nederland og Spania. Det de kan gjøre er å kompensere norsk toamtproduksjon for å gi like vilkår som EU, eller legge på importørene en miljøavgift da produksjon og miljøforurensing er global. Import er global forurensing og må miljøbeskattes for sin produksjons og transportforurensing.
Importørene slipper unna med forurensingen sin fordi de er nær politikerne, også kallt korridorpolitikk. Minkfarmene på heia ble skviset fra miljøkvisene i Oslo.
Tomatdyrkerne på naturgass må betale CO2-avgift mens tomatimportørene på dieselavgass slipper å betale for Tomatimporten som foregår…