Gå til hovedinnhold

For Menneskets Skyld

Human-etisk Forbund selger Avlat.
Det koster penger å være medlem i Human-etisk Forbund. Alt har sin pris. Nettsidene til HEF gir ikke prisen fra seg så lett. Den holdes under kappen. Man kan klikke bak kappen og lese at det koster 350 kroner å bli medlem pluss at du må gi fra deg personnummeret slik at HEF får statssstøtte. HEF ble stiftet for å få statsstøtte så her er man ved kjernen. I beste kremmerånd gis rabatter og andre tilbud. Når pengene i kisten klinger, går sjelen til HEF.
Navnefest
Dette er inngangstilbudet. Det er gratis for bruker og gratis for HEF. De har satset alt på frivillig hjelp. Det høres ut som om noe må koste penger, men det opplyses det ikke noe om. Man blir invitert inn på neste nivå som er betalt medlemskap. Samme måten man selger dop, faktisk.
Konfirmasjon
Prisen på innvielsesritualet er ikke oppgitt, men der opplyses om rabatt. Dette er en sak for forbrukerrådet. Innholdet er uten mening og en oppfordring til forbruk. Norge har ikke noe voksenritual annet enn myndighetsalder.
Vigsel
Vigsel har samme pris for alle i Norge, så HEF's pris på 4800 kroner kommer i tillegg. Medlemsskap forutsettes for én part, så 5150 kroner pluss 350 for entusiastiske fullverdi medlems-par gir kroner 5500. Dette må man regne ut selv.
Gravferd
Begravelsesbyrået koster det samme som for andre. HEF holder gratis kvalitetssikret tale ved båren dersom avdøde har betalt medlemsavgift, altså 350 kroner for ikke-medlemmer. Her gjentas avlatpresset og knyttes til medlemsavgift. 

Hva får man igjen for disse avlatspengene? "Et liv uten Gud" er det man får igjen.  Hvorfor betale for ingenting? 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.