Gå til hovedinnhold

MDG-krigen

Når Miljøpartiet De Grønne får gjennom viljen sin blir det Fred på Jord. Velg Fred  nå eller aldri.
Ingen kan erstatte plast med tradisjonelle materialer som skinn, kull og tre. De må finne opp nye materialer eller dra samfunnet tilbake til oljefeltenes tid. Mennesket har produsert olje siden historiens begynnelse. Frp mentaliteten vår førte til virkelighetsforstyrrelser. MDG må utvikle oljeindustrien vår, ikke med rasende og bekymrede ansiktsuttrykk, men med forståelsens klokskap.
Vikingskipene og repene de rigget med var innsatt med hvalrossolje. 
MDG er i posisjon til å løse opp problemene i Oslotrafikken. De gjør ingen ting for å snu og styre trafikken bort fra den overfylte kjernen. De lager et problem som de henter fra egen psyke. Løsningen er å straffe andre. Oljeproduksjonen har ikke skyld i Oslos problemer. Oslo har ikke klart overgangen fra 1800-tallet til 2000-tallet. Byen har hatt over hundre år på overgangen. Ønsket om å bli millionby har overskygget alt. Hovedstaden må utvikle harmoni til omlandet og Norge. Det er en forpliktelse de har fått.

Skattefritak på elektriske varebiler og tjenestebiler i sentrum vil påvirke opplevelse og byhelse. El-bil favorisering til private er å kjøpe valgstemmer. Gi dem en ny, fin og stor el-bil. SV sa dét.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Økt forbruk som medisin

Høyre går foran ved å anbefale økt forbruk. Etter økonomi og økotenkningen deres skal dagens biler erstattes med el-biler. Det betyr at bilsalget ikke skal være del av ressurspolitikken. Det skal holdes på dagens nivå eller økes ved tvungen utbytting av eide biler. Dersom vi reduserer bruken av de bilene vi har reduserer vi belastningen på naturen og menneskeskapte miljø uten at det koster oss og naturen noe som helst. Bilprodusentene kan sette ned antall solgte biler uten å gå over ende. Høyre kan hjelpe med å profilere modellutvalget ved å ta bort avgifter på de små bilene som vil hjelpe saken. De tok bort avgiftene på ressursslukere som Tesla. Det holder om bilene når 100 kilometer i timen. Ved avgifteredusering kan vi få profilert bilparken til byvennlige størrelser, både antall og lengde x bredde. Den overveiende delen av biltrafikken vil dermed bli mindre innenbys. Det er ikke et problem å kjøre landet rundt i småbiler. Vi er en befolkning med erfaring i nettop det. Statistikk …