Gå til hovedinnhold

The smallest of Mindsets

How do you win the UK War?
Historians discuss who started World Wars 1 and 2. There will be no discussions on who started the war for Gibraltar. England did. It is no wonder Scotland wants independence and freedom from sending any more soldiers to meaningless military operations like in Ireland, The Falklands, and Tony Blair’s Iraq.
Any excuse to flex its Army. 
Gibraltar is of no particular importance in a modern war. What military use, Spain could handle that on behalf of NATO. The idea shows a 300 years old mindset of old men in the conservative party. 
The UK manipulates democracy. They have always been willing to respect referendums on independence provided they have had time to overpopulate Northern Ireland, Scotland, Gibraltar and the Falkland Islands with English jobseekers.
To fill the coffers you have to fill the ballots.
 Respect Gibraltar’s referendum. Let them stay in the EU. 
The old idea of moving under another power is technically dysfunctional. English administration will be dissolved and a new, but well known EU/Spanish administration will go into effect. Maybe a Scotland in the EU will administer Gibraltar? I Looped the Loop, there!

300 years old mindset dictating the New Europe.
Holding on to the UK constellation, forces conservatives to show their 300 years old face.
Conservative is to freeze in old dies, or to tend to values while developing them. There is old and new conservatism. 
300 years old arguments need to be coupled to their political reality. Hanging on to Gibraltar, the Falklands and Northern Ireland needs to go with Brexit. Then Brexit could entail some positive elements, though unforeseen. 

Conclusion suspended.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Økt forbruk som medisin

Høyre går foran ved å anbefale økt forbruk. Etter økonomi og økotenkningen deres skal dagens biler erstattes med el-biler. Det betyr at bilsalget ikke skal være del av ressurspolitikken. Det skal holdes på dagens nivå eller økes ved tvungen utbytting av eide biler. Dersom vi reduserer bruken av de bilene vi har reduserer vi belastningen på naturen og menneskeskapte miljø uten at det koster oss og naturen noe som helst. Bilprodusentene kan sette ned antall solgte biler uten å gå over ende. Høyre kan hjelpe med å profilere modellutvalget ved å ta bort avgifter på de små bilene som vil hjelpe saken. De tok bort avgiftene på ressursslukere som Tesla. Det holder om bilene når 100 kilometer i timen. Ved avgifteredusering kan vi få profilert bilparken til byvennlige størrelser, både antall og lengde x bredde. Den overveiende delen av biltrafikken vil dermed bli mindre innenbys. Det er ikke et problem å kjøre landet rundt i småbiler. Vi er en befolkning med erfaring i nettop det. Statistikk …