Gå til hovedinnhold

Arbeiderpartiet snakker

Å snakke med dramatiserende adjektiv er unødvendig og lite dannet. Det gir heller ikke troverdighet på golvet, på gata eller på plata.
Arbeiderpartiets landsmøte bruste med fjørene. Ap holdt fram bokstaven K for å skape mediablest. Det blåste. Under dekke av denne vinden vedtok de å kjempe for valgt abort av den ene tvillingen, evt. flere som trillinger og mer. Blodtesting av arvematerialet synes heller ikke å være viktig kamp for å sette kvinner fri. Det er et ønske om økt valg i et forbrukersamfunn. Amerikansk bilindustri innførte Options List, et skjema der man valgte tilleggsutstyr mot merpris. Kostnaden ble så høy at kunder slet økonomisk og utviklet skinnmotiv for å rettferdiggjøre innhandlingen.
Faget som het Kristendomskunnskap og ble til KRL og RLE til dagens KRLE har alltid skapt debatt. Dersom den norske skolen hadde hatt høyere kvalitet på lærerstanden ville debatten ha foregått i klasserommet og alle ville ha blitt klokere. I min tid har faget alltid inkludert andre religioner og livssyn med anledning til fritak for de som hadde problemer med åpenhet. Fordi skole er nedprioritert i Norge ble fritatte barn sittende alene, mens de andre diskuterte. Foreldrenes dekkoperasjon var å si at de tok seg av sine barns opplæring i livssyn og religion.
Noe Arbeiderpartiet kunne ha kjempet for er forskjellsdannende fag som matematikk og kroppsøving. Finn ut av hvor viktig det er for Norge og alle som bor i landet. Sett barna fri ved hjelp av kunnskap.

Norsk skole er nedprioritert. Følg med på følelsene dine til 17. mai. Skal vi ikke tredoble innsatsen for disse barna? Arbeiderpartiet vil ha godt av å snakke om viktige saker.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Økt forbruk som medisin

Høyre går foran ved å anbefale økt forbruk. Etter økonomi og økotenkningen deres skal dagens biler erstattes med el-biler. Det betyr at bilsalget ikke skal være del av ressurspolitikken. Det skal holdes på dagens nivå eller økes ved tvungen utbytting av eide biler. Dersom vi reduserer bruken av de bilene vi har reduserer vi belastningen på naturen og menneskeskapte miljø uten at det koster oss og naturen noe som helst. Bilprodusentene kan sette ned antall solgte biler uten å gå over ende. Høyre kan hjelpe med å profilere modellutvalget ved å ta bort avgifter på de små bilene som vil hjelpe saken. De tok bort avgiftene på ressursslukere som Tesla. Det holder om bilene når 100 kilometer i timen. Ved avgifteredusering kan vi få profilert bilparken til byvennlige størrelser, både antall og lengde x bredde. Den overveiende delen av biltrafikken vil dermed bli mindre innenbys. Det er ikke et problem å kjøre landet rundt i småbiler. Vi er en befolkning med erfaring i nettop det. Statistikk …