Gå til hovedinnhold

USA fifty-fifty

My personal doctrine on The United States of America has always been that politically they are 50% good, 50 % bad. Now at two minutes to 12 it needs adjusting to where 50% of the Republicans and 50% of the Democrats make up the 50 % good part. The other half of both parties and country will be the bad part. Finer discernings will only be applied on an individual basis.
Has the USA fallen to its knees under its own election system?
The impulsive thinking of Trump and his group appears like short uppercuts compared to a strategic and tactical thinking of both the military and political parties. The Republican Party gambled on gaining from Trump's election as President. The consequences of the gerrymandering is unfolding and it will be in the GOP's interest to change the electoral system to an equal and sporty playing field. Superbowl will not be a distraction but a metaphor of the future political ground. Both sides with a 50% chance at the outset of elections.
GOP gambled and lost on the electoral system. They lost to Trump. He is now running the United States like he runs his business. 4 times bailout by the banks after bankruptcy. Who will bail out the USA?

Since I have been trained to think positively about others I don't think we are headed for a world war, only for an American Bankruptcy. They have come so close recently. Now they've got the leader who can run the crash.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.