NGO tinget

Noen private organisasjoner er nyttige. De kan møte i et samleting rundt Statsstøtten for å komme frem i oversiktlighetens lys. Noen er internasjonale med sine norske grener. Andre er nasjonale og noen er privatpersoners karrierer.
Hva skal du bli når du blir stor? “Generalsekretær i min egen organisasjon basert på statsstøtte, vel!” Det blir flott det. Å eie sitt eget kontor off-Karl Johan, med møtelokaler, sekretærer og kursvirksomhet og lokallag i hele landet.
Hvordan kjenner man igjen en slik organisasjon? Samme leder i alle år, evangelisering, fastbitt i usikre politikere og journalister. De nytter aktivister. En gang jeg kom inn til Karl Johan ble jeg kontaktet av en fyr som spurte meg hva jeg ville ha, underforstått illegale substanser. Jeg kan sverge på at han hadde krøllet hår på hodet og angst for fremtiden.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Visit Bergen after Zelensky’s speech to the Norwegian Parliament 30th March 2022.

De Rikes Miljøkrav

Slik går det mot Korrupsjon