Gå til hovedinnhold

Ekstraordinært sponsorevent for FKH Media

Sak 1: Reklame virker ikke.
For å selge må en levere på det fysiske markedet; hylleplassen. Viking 3 - FKH 2.
Det er reklame og media som sier at reklame virker. Bransjen sier det selv. Brann 1 - FKH 0.
Det er mulig reklame fungerer mot et motivert hjemmepublikum. Hvem blant hjemmepublikum abonnerer på strøm fra annen leverandør enn Haugaland Kraft og trenger påminningen? Haugaland Kraft har ingen effekt av pengene de gir til FKH, bortsett fra vin i glasset for kommuneansatt representant på FKH Medias partnerevent.
Til sponsorene sine sier FKH Media at reklame virker.
Hvem på Haugalandet har investert i Stavanger eller Bergen fordi Brann eller Viking spiller stor fotball?

Hva om FKH ble eneeier av Stadion og solgte den tidligere storstuen til blokkbebyggelse? Ville det ha vært et problem for Haugesund kommune? Vi har baner og tribuner til flere amatørlag, friidrett og festivitas.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.