Gå til hovedinnhold

FK Haugesund banker konene

Haugesund kommune forsyner FKH med penger. Klubben svarer med banner på Marienlyst Stadion i Drammen, på TV2 Zebra til hele Norge, i klubbfarger der det står Haugesund Wifebeaters!
FKH må gjerne argumentere at det var supportere og ikke klubbes holdning til kvinner, eller hva som helst. Eneste motargumentet fra kommunalt hold er å stoppe pengestrømmen totalt og for all tid. Dette er holdninger som lever i NFFs ansvarsområde, der Haugesund er på farten. Norges Fotballforbund må ta affære eller godta at konebankere får skryte av sin egen kriminalitet. Jeg får høre at dette banneret har vært kjent siden 2013. Stadioneierne måtte jo tatt affære flere år siden! De kontrollerer jo hver reklamemeter.
I tillegg kommer FKH spiller som ble utvist for to ganger å ha felt motstandere ulovlig, og
TV2 som viste, men ikke klarte å kommentere bildene av banneret. Hvorfor tok de ikke opp saken i programmet Fotballkveld? Det var en bortredigering.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.