Gå til hovedinnhold

Valgvake Komunevalget 2015

Jordnære Senterpartiet eier de grønne markene. Ikke alle liker det. 
MDG er på vei mot atomkraftverk. Samme argumentasjon gir et renere forsvar med renslige atomvåpen.
SV var glad for at flyktningene kom og gav dem et moment i siste del av valgkampen.
Audun Lysbakken var ikke en folketaler, men en god lillehitler.
MDGs forestillinger om ren luft er varm og klam som i luftballonger som fyker til værs og forurenser atmosfæren.
MDG har tenkt å skape grønne lunger i Oslo. Hvem sine tomter skal de nytte til dette? Hanssonfamiliens?
Senterpartiet må omfavne industribygging. Jordbruk trenger industrien. Senterungdommen. Sentrumungdommen.
Knoppskyting skjer etter befruktning mellom jordbruk og småindustri. Det gir vekst.
Det grønne næringslivet fra MDG er Rasmus Hanssons Neue Reich. Oslo Høyre gir ordførerhvervet til Oslo MDGs Rasmus Hansson. MDG klarer ikke å stå imot dette knepet. De skifter ham. 
MDG må bestemme seg for om drosjenæringen er kollektivtransport eller privatbilisme med inntekt, en grønn næring. Rickshawnæringen tar seg opp. Da blir det snakk om vennetjenester?
Oslos identitet må jo være en vederstyggelighet for MDG.
Folk er redde for livet sitt. Derfor stemmer de annerledes.
Rasmus Hansson sa at MDG ikke ble sosialistisk selv om de samarbeider med Arbeiderpartiet. Det har alltid vært tydelig at de var en borgerlig masse.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Økt forbruk som medisin

Høyre går foran ved å anbefale økt forbruk. Etter økonomi og økotenkningen deres skal dagens biler erstattes med el-biler. Det betyr at bilsalget ikke skal være del av ressurspolitikken. Det skal holdes på dagens nivå eller økes ved tvungen utbytting av eide biler. Dersom vi reduserer bruken av de bilene vi har reduserer vi belastningen på naturen og menneskeskapte miljø uten at det koster oss og naturen noe som helst. Bilprodusentene kan sette ned antall solgte biler uten å gå over ende. Høyre kan hjelpe med å profilere modellutvalget ved å ta bort avgifter på de små bilene som vil hjelpe saken. De tok bort avgiftene på ressursslukere som Tesla. Det holder om bilene når 100 kilometer i timen. Ved avgifteredusering kan vi få profilert bilparken til byvennlige størrelser, både antall og lengde x bredde. Den overveiende delen av biltrafikken vil dermed bli mindre innenbys. Det er ikke et problem å kjøre landet rundt i småbiler. Vi er en befolkning med erfaring i nettop det. Statistikk …