Gå til hovedinnhold

En hard uke

Med personlige inntrykk i kø må jeg likevel kommentere TopGear siden sirkuset er på vei til Stavanger, Frp’s Sven Olsen i Haugesund, Aftenpostens kampanje for papirbruk og Sportsklubben Brann, men de skal få hvile fordi Bergensordføreren Trude Drevland har tatt seg helt ut igjen.
Ydmyke Jeremy Clarkson slår for maten, Sven Olsen er mot bompenger og kjører derfor MC for å slippe sitt eget gebyr. Sykkelen hans bruker tre til fire ganger så mye bensin som en moped, motorytelsen ville ha tilsvart tusen hestekrefter i Land Roveren min og siden MC’er aldri brukes til kompiskjøring eller nyttekjøring må vi gange spesifikasjonene med to, kanskje med fire. Jeg håper den gamle varaordføreren får mange gode stunder på to hjul, og gjerne på bakhjulet alene. Karmsund Avis sier at han "sparer miljøet for mye energi-forbruk”.
En skribent i Aftenposten har funnet ut at han og familien hans ble dumme den tiden de levde uten papiravis. Dersom klokskapen deres kommer på døren til bestemte tider er der ikke mye å bygge dette innlegget på.
Derimot har Bergensordføreren gått ut med tall og årsak. Hun får taler skrevet for millionbeløp. Det siste årsbeløpet var 800 000 kroner for intetsigende Høyresnakk. I beste konkurranseånd kan jeg ta jobben for 799 999 kroner. Om hun ikke biter på kan jeg overby med ett ord per tale. Hvorfor holder hun 400 taler i året? Der er bare så mye ideologi hun kan presse på fornuftige folk. Hun kan gjøre som SVs leder Lysbakken som forteller bibelvitser på landsmøtet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.