Gå til hovedinnhold

Phantasy Landing Sveio

Vi erklærer generell enighet om at phantasy markedet er mettet etter at Lord of the Rings trilogien var ferdigspilt på Edda kino. Produksjonsapparatet vil konsentrere seg om Avatar de neste årene og deretter noe annet enn middelalders riddere og drager. Kinosalen er bare liksom-phantasy. Den virkelige phantasy handlingen er den kommunale forestillingsverdenen. Forestillingen om at Terras høyrisiko aksjespekulasjon skulle gi stor rikdom er flyttet til et tivoli med middelalders uhyrer, dyr som mennesker; i et Vikingland. Her skal vi tjene penger i vårt ansikts svette.
De høye strømprisene har finansiert vårt eget lille Theatre of Dreams, Haugesund Stadion; der vi alle har sett drømmen om Europa spille seg ut som en flau kamp mot walisiske amatører som utenom fotballteateret er opptatt av å produsere fly. Phantasysjangeren har brent ut mens spilliveren er på topp.
Kommunevalget 2015 i Sveio, Tysvær, Bokn, Karmøy og Haugesund må handle om å omgås drømmeselgerne.
Hundre tusen menneskers næringsgrunnlag skal sikres med fantasi. Bruk heller overskuddet til å bygge båter og helikoptre; over og under vannet og alle havets hybrider derimellom. Lær mer om faget og mulighetene på og under de syv hav. Vi bor ved ett av dem. Storkommunen er en hav og fjordkommune.
Penger brukes til møtevirksomhet istedet for å brukes direkte i oppstart av et båtbyggefirma. Kanskje vi allerede har begynt, men ikke kommer videre fordi vi tror på fantasier istedet for arbeidsmoral?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.