Identitetsstrev

Gratisbladet “Jobb&Næring” kom til postkassen min. “Næringslivsmagasinet for Haugesundregionen og Sunnhordland” hadde artikkel av og om Odd Fossan-Waage jr som overtok jobben som daglig leder i foreningen Haugesund Sentrum.
Ingressen var fengende: “Å skulle mene noe om sentrumsutvikling etter bare to måneder som sentrumsleder i Haugesund, er utfordrende”. 
Jeg ser at jeg kunne ha søkt denne jobben siden der ikke kreves noe kunnskap om utviklingen av sentrum før en sender søknaden. Selv to måneder etter at jobben er i boks trenger man ikke ha noen forestillinger. Her er noen forestillinger mannen kan bruke:

  • Erstatt de altfor store lastebilene og bussene som gjør gatene vanskelige, med mindre versjoner.
  • Lag gods og bussterminal på Flotmyr med mindre elektriske distribusjonsbiler og tråsykler inn til detaljhandelen i sentrumsgatene; eller har toget gått :-)?
  • Belønn el-biler i sentrum, ikke straff bensinbilene.
  • Arbeid for å vende pengestrømmen fra Haugaland Krafts overskudd bort fra fotball og fest til transportstruktur.


Dette var bare noen forslag. Om jeg skal gi bort mer må jeg ha en fet stilling i bytte.

Kommentarer

  1. Sentrumslederne blir visst skiftet ut hvert halvår. Antagelig fordi verken de eller "sentrumseierne"bryr seg katten om hva som skjer der. Alt er kortsiktige profitt . Såsnart et verneverdig trehus er brent ned popper en betongbinge opp før man får sagt tegnepapir. Taima og tilrettelagt. Den fordums vakre byen.
    Jeg skulle tatt jobben gratis og forbedret byen myyye. Tenke seg til, på den fineste gåutkvelden i året , Kulturnatt,var gatelysen fra Fiskerne nordover til Byparken slukket.Det føltes riktig trygt og greit å dra til Totalen da. Slurv og slendrian over hele linja.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Visit Bergen after Zelensky’s speech to the Norwegian Parliament 30th March 2022.

De Rikes Miljøkrav

Slik går det mot Korrupsjon