Gå til hovedinnhold

Fotball VM Brasil 2014 kommentar

Vi ser fotball hvert fjerde år fordi vi gripes av dramaet og sporten. Noen regisserer fotballteateret.
Spillere og arrangører yter maks, men de norske kommentatorene er i VM mot alle prestasjoner og kvalifikasjoner. Kommentatorene må trene like mye som spillerne. Det sier seg selv. De må trene spilloppfatning, språk og egen oppførsel i godtfolks stuer rundt i hele Norge. På den måten kan de klare seg uten ekspertkommentatorene. Disse fotballekspertene er jo årsaken til at norsk fotball er så dårlig at de må filme straffe mot Island og likevel ikke komme med i VM. Hver gang de åpner munnen blir det tydelig hvorfor norsk fotball er dårlig, selv om spillerne våre er på samme lag og klubbnivå som VM-deltakerne. Ut av stuen med ekspertkommentatorene. De har mer enn nok å gjøre med å bli bedre. Få inn bisittere fra alle lag av folket, underholdende mennesker. Dersom fotballekspertene ikke er bedre enn det de avslører selv har vi ikke bruk for dem i stuene våre. Fotball-VM derimot er det gøy å betale for å se.
Mange slår av lyden fordi kommentatorene tar bort all glede ved å se topprestasjonene. Hvorfor er kommentatorene tilstede i VM når de ikke er på samme nivå som spillet?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Økt forbruk som medisin

Høyre går foran ved å anbefale økt forbruk. Etter økonomi og økotenkningen deres skal dagens biler erstattes med el-biler. Det betyr at bilsalget ikke skal være del av ressurspolitikken. Det skal holdes på dagens nivå eller økes ved tvungen utbytting av eide biler. Dersom vi reduserer bruken av de bilene vi har reduserer vi belastningen på naturen og menneskeskapte miljø uten at det koster oss og naturen noe som helst. Bilprodusentene kan sette ned antall solgte biler uten å gå over ende. Høyre kan hjelpe med å profilere modellutvalget ved å ta bort avgifter på de små bilene som vil hjelpe saken. De tok bort avgiftene på ressursslukere som Tesla. Det holder om bilene når 100 kilometer i timen. Ved avgifteredusering kan vi få profilert bilparken til byvennlige størrelser, både antall og lengde x bredde. Den overveiende delen av biltrafikken vil dermed bli mindre innenbys. Det er ikke et problem å kjøre landet rundt i småbiler. Vi er en befolkning med erfaring i nettop det. Statistikk …