Gå til hovedinnhold

Om enn tårnene reises

Når statskirken går bort med uforrettet sak, må vi bygge tårnhus i Haugesund. La det vigsles av domstolene til minne om ofrene for vold og undertrykkelse; for sex og mental overgrep ingen har kunnet forsone.
Bygg tårnet til 120 meter,
som stålnålen i Dublin;
så vi kan se opp!

Kommentarer

  1. Alternativ til anarki
    Enhver institusjon, det være seg staskirke, frikirke, skole, sykehus, fotballklubb,fengsel, militæravdeling eller barnehjem bærer med seg kimen til maktovergrep og undertrykkelse.
    Statskirken blir ikke mindre "forbrytersk" selv om den blir privatisert. Tvert imot. Jo mer lukket et samfunn er , desto større er anledningen for psykopatenes frie spill.
    Derfor ønsker jeg en åpen, kontrollerbar, statsdrevet kirke. - Gjerne med gapestokk for misdædere.
    En konsekvet håndhevelse av loven og beskyttelse for fløyteblåserne, som melder fra om forbrytelse, er det beste vernet svake og undertrykte kan ha.
    Jeg tror faktisk vår sivilisasjon avhenger av disse to tingene. Vi har sett villmennenes uhemmede herjinger i krigen Irak, i flomkatastrofen i New Orleans, barnesoldatene i Afria. Kimen til slik galskap ligger i de fleste mennesker. Det er derfor vi trenger gode lover og gode lovens håndhevere.
    Vi forbedrer ingenting med å erstatte en institusjon med en annen. Vi må våge å gå inn, rense, ansvarligjør og forbedre dem vi allerede har.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

De Rikes Miljøkrav

Amerikansk bilindustri har måttet innrette seg mange ganger etter oppjusterte miljøkrav, spesielt fra staten California. Da det rant over for en av industrilederne sa en kollega til ham at han ikke måtte se så svart på det. Han måtte se på situasjonen som en opportunity. Med nye miljøkrav fikk de jo solgt enda flere biler! Selv lyddemperen var et miljøkrav!
De som aldri har måttet bidra i arbeidet for en renere trafikk er bank, forsikring og bil-importører. Staten har begått flere feil ved å gi avgiftlette til forskjellige biler, senest den rådyre energislukeren Tesla. Når en først skal hjelpe på en vanskelig situasjon med å gi avgiftslette må en involvere alle ledd i bilbruken vår. Eksemplet er å ta bort avgift på små biler, gi rentefrie lån, gi gratis tredjepartsforsikring, og fri hovedservice. Slik vil alle som tjener på bilsalg yte noe for å hjelpe på trafikksituasjonen. Høyres sosiademokrati er ikke en utopi. Der er bare så mange rike som ikke vil bidra.

Slik går det mot Korrupsjon

Norsk klimaminister Vidar Helgesen besøker Teslafabrikken i USA.Unødige besøk er smøring. Tesla har fått avgiftsfritak for energislukende raske og store biler. Hva mer kan Norge bidra med? Det eneste en kan lære av fritaket er sine egne feil.
Norge lærer ikke av Tesla. Tesla lærer av Norge at de kan få ferdig innebygd importfritak og halvert salgspris ift konkurrentene. Klart de er interessert i oss som kjøper energislukere: Vi er jo på verdenstoppen i forbruk. Høyre sier det selv, per capita.

Cold Fusion

En fusjonering av MDG og Frp går lett uten høy temperatur. Som eksempel på den vellykkede fusjoneringen har vi Tesla's modell S. Bilen er kjøpt av Frp-menn som jubler over avgiftfritaket. De har alltid ønsket seg en bil som gjør 200 km/t og innebærer den amerikanske drømmen. Bilen er stor, tung og brei. Den kommuniserer. MDG ønsker avgiftsfritak for el-biler. Da får de eksosfritt sentrum og alle er fornøyde. MDGs støttespillere liker det økte salget av dyre biler som avgiftsfritaket medfører.
MDG har alt å tjene på neste fusjon. Da kan de ta Frps plass i regjeringen, men da må det høyere temperaturer til.